Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΣΑΡΙΑ





Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να προστατεύει τα ήθη και έθιμα των μουσουλμάνων στην Ελλάδα
Α)Η Συνθήκη της Λωζάνης στο άρθρο 42 μπορεί να μην μιλάει για Σαρία και σαφώς δεν μιλάει για Σαρία, ούτε μιλάει για αποκλειστική αρμοδιότητα των δικαστηρίων ή του ιεροδίκη και αυτό είναι σαφές. Όμως λέει ότι η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει τα ήθη και έθιμα των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, όσων από αυτά αναφέρονται στην προσωπική και στην οικογενειακή τους κατάσταση.
Λάθος του Α.Π. η απαγόρευση σύνταξης διαθηκών από μουσουλμάνους 

Β)Ο Α.Π. έκανε ένα φοβερό λάθος. Είπε στο σκεπτικό του ότι ουδείς μουσουλμάνος σύμφωνα με την Σαρία δεν μπορεί να συντάξει διαθήκη. Αυτό είναι πέρα για πέρα λάθος και όλοι ξέρουμε ότι στο Ισλάμ μπορεί να συνταχθεί διαθήκη με περιορισμούς μεν στο 1/3, αλλά όχι ότι δεν έχει δικαίωμα να συντάξει κάποιος καμία διαθήκη.
Να προστατευτεί η γυναίκα ανάμεσα στα ζευγάρια που επιλέγουν τον θρησκευτικό τύπο του γάμου 
Γ) Στο παρόν νομοσχέδιο δεν ρυθμίζεται το θέμα του «μεχίρ». Δεν μπορείτε να το αφήσετε διότι θα καταστρατηγηθεί αυτό από κάποιους άνδρες που θα θελήσουν να διαφύγουν από την υποχρέωσή τους προς την γυναίκα να πληρώσουν αποζημίωση, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ανέλαβαν αυτή την υποχρέωση και εφόσον είναι στα πλαίσια της ιδιωτικής σύμβασης σε κάθε περίπτωση μεταξύ ανδρός και γυναικός.
Να εξετάσουμε τον θεσμό του Καδή που θα διαχωρίζει τις δικαστικές αρμοδιότητες από το πρόσωπο του Μουφτή   
Δ)Πριν 10 χρόνια ακόμα είχα υιοθετήσει την άποψη ότι πρέπει να πάμε σε διαχωρισμό του ιεροδίκη από τον μουφτή. Αυτή ήταν η πάγια θέση μου και σήμερα ακούστηκε και από τον κ. Βενιζέλο, τον οποίο άκουσα και με ευχαρίστησε πάρα πολύ διότι κατά την ταπεινή μου άποψη πρόκειται για την ορθότερη οδό. Δηλαδή, πάμε σε πλήρη κατάργηση αλλά δεν αφήνουμε από την άλλη ο θεσμός να χαθεί. Κάνουμε τον θεσμό του Καδή, έχουμε έναν δικαστή με όλες τις προϋποθέσεις του νόμου.
Να λυθεί το θέμα της επιλογής θρησκευτικού ηγέτη από την Μειονότητα 
Ε)Η ανάδειξη ενός μουφτή, ενός θρησκευτικού ηγέτη ο οποίος θα άπτεται μόνο των θρησκευτικών του καθηκόντων, είναι η συνολική επιλογή και η επιδίωξη της μειονότητας. Νομίζω ότι αυτό το θέμα πρέπει να τελειώσει. Δεν μπορεί στην Θράκη να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά όσο διαιωνίζεται αυτό το πρόβλημα. Όσο δεν λύνεται αυτό το πρόβλημα του μουφτή, δημιουργούνται άλλα προβλήματα και αφηγήματα στην περιοχή που δυσκολεύουν την συνύπαρξη των δύο στοιχείων.
Υπεύθυνες και οι Μουφτείες της Θράκης για τα λάθη στην εφαρμογή του νόμου 1920/1991
ΣΤ)Εάν έγιναν κάποια λάθη σε σχέση με τον έλεγχο συνταγματικότητας που προβλέπεται στο νόμο του 1991, αυτό  οφείλεται και στις δικές μας Μουφτείες. Δηλαδή, πρέπει να κάνουμε και εμείς μία αυτοκριτική. Αν δηλαδή οι άνθρωποί μας που είναι εκεί, κάποια πράγματα τους έχουν ξεφύγει, δεν φταίει γι’ αυτό το Ισλάμ.



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΟΥΣΤΑΦΑ
Ο νόμος για τους ιεροδιδασκάλους δεν είναι νόμος «Ντόρας-Ιλχάν». Εγώ δεν υπήρξα ούτε υπουργός ούτε γραμματέας της κυβέρνησης για να συντάσσω νόμους. Είχα απλά υποβάλλει μία ερώτηση για τον τρόπο πληρωμής και την ασφάλισή τους. Αν δεν σας αρέσει εκείνος ο νόμος, αλλάξτε τον τώρα που είστε κυβέρνηση.          

Δεν υπάρχουν σχόλια: