Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017

Απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση του βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ «Ποιο φράγμα Ιασίου;»



Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του Φράγματος Ιασίου μετά την απάντηση που απέστειλε στον βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ εκ μέρους του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, ο διευθυντής της διεύθυνσης Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του υπουργείου, σύμφωνα με την οποία για το συγκεκριμένο έργο ουδέποτε υπήρξε η οποιαδήποτε ενημέρωση!

Μάλιστα, στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων εμπλέκεται στην μελέτη και κατασκευή των συγκεκριμένων έργων «μόνο στην περίπτωση που αυτά χαρακτηριστούν ως ειδικά και σημαντικά έργα Εθνικού Επιπέδου, μετά από αίτημα των αρμοδίων φορέων», πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα το Φράγμα Ιασίου ουδέποτε χαρακτηρίστηκε μέχρι σήμερα «ως έργο Εθνικού Επιπέδου»…  
Όπως τονίζεται στην απάντηση του διευθυντή της διεύθυνσης Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, σύμφωνα με το νόμο 3881/1958 το συγκεκριμένο υπουργείο είναι αρμόδιο για την εκτέλεση έργων εμβέλειας αντίστοιχης του φράγματος Ιασίου και εφόσον υπάρξει αίτηση από τους αρμόδιους φορείς, «είναι σε θέση να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την πλήρη ολοκλήρωσή του, εναρμονίζοντας το με τις σύγχρονες μεθόδους της Τέχνης και της Επιστήμης»!
Στην ερώτηση που είχε καταθέσει πριν από ένα μήνα περίπου ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ιλχάν Αχμέτ, τονιζόταν μεταξύ άλλων ότι  «το φράγμα Ιασίου, αποτελεί ένα μεγαλόπνοο έργο για την άρδευση της ανατολικής λεκάνης της Π.Ε Ροδόπης που εγκαινιάστηκε το 2002 και παραμένει ημιτελές και ανολοκλήρωτο 12 ολόκληρα χρόνια μετά τον συμβατικό χρόνο παράδοσης του, που είχε προσδιοριστεί  για τις 10 Νοεμβρίου του 2005».
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχονταν στα 24.064.564 ευρώ και μέχρι σήμερα γίνεται λόγος για συνολική δαπάνη 22 εκατομμυρίων ευρώ. Το φράγμα αυτό αποτέλεσε όραμα πολλών δεκαετιών για την περιοχή μας και σύμφωνα με τη γεωργοοικονομική - γεωργοτεχνική μελέτη που εκπονήθηκε, επρόκειτο σε πρώτη φάση να αρδευτεί ακαθάριστη έκταση 31.000 στρεμμάτων ενώ σε δεύτερη φάση η αρδευόμενη έκταση θα έφθανε τα 62.000 στρέμματα συνολικά. Το έργο αν και ήταν ενταγμένο στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης δεν ολοκληρώθηκε στα χρονικά όρια του προγράμματος με αποτέλεσμα ένα μέρος της σύμβασης να μείνει σε εκκρεμότητα γιατί δεν μπορούσε να αντλήσει χρηματοδότηση.
Πέρα από την εμπλοκή άλλων αρμοδίων υπουργείων στην εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου όπως είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προκαλεί τεράστια  εντύπωση και γεννά μεγάλα ερωτηματικά  το γεγονός της παντελούς έκφρασης άγνοιας ενός συναρμόδιου υπουργείου για ένα έργο τέτοιας έκτασης όπως το Φράγμα Ιασίου, που φιλοδοξεί να αρδεύσει συνολικά περισσότερα από 60.000 στρέμματα στην ανατολική λεκάνη του νομού Ροδόπης.
Τι έχουν να απαντήσουν εν προκειμένω οι εμπλεκόμενοι φορείς στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου σε σχέση με την απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;
Εξαντλήθηκαν όλες οι υπάρχουσες δυνατότητες ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου για την πλήρη ολοκλήρωσή του;
Υπάρχει σήμερα συγκεκριμένος χρόνος αποπεράτωσής του και τι έχει συμβεί από τον Ιανουάριο του 2015, όταν δημοπρατήθηκε από την ΠΑΜ-Θ το υποέργο: «Αποπεράτωση εργασιών Φράγματος Ιασίου Ροδόπης» του έργου: «Κατασκευή φράγματος Ιασίου Ροδόπης– συνέχιση του έργου», προϋπολογισμού 2.130.000 ευρώ, το οποίο αναμενόταν να ολοκληρωθεί, από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο εργολάβο, εντός δεκαοχτώ μηνών, πράγμα όμως που δεν συνέβη ποτέ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: