Δύο μαθήτριες του Γυμνασίου Ξυλαγανής, η Ευαγγελία Ιακωβίδου
και η Αναστασία Χατζηφραντζή, μαζί με
την υπεύθυνη καθηγήτριά τους, διευθύντρια του Γυμνασίου Ξυλαγανής, Θεολόγου
Στέλλα, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν μια καινοτόμα επιχείρηση προώθησης
τοπικών προϊόντων, την “Eat Greek”, ώστε
να δώσουν τη δυνατότητα σε όλους να «Τρώνε ελληνικά», αξιοποιώντας τον πλούτο
της Θρακικής γης και την άφθονη παραγωγή εξαιρετικών αγροτικών προϊόντων.
Από την έναρξη του σχολικού έτους το Γυμνάσιο Ξυλαγανής
αποφάσισε να υλοποιήσει το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα,
«Εικονική Επιχείρηση», του Σωματείου
Επιχειρηματικότητας Νέων/ Junior Acheivement Greece. Το πρόγραμμα δίνει στους
νέους το έναυσμα να αναζητήσουν μια καινοτόμα ιδέα και να στήσουν τη δική τους μαθητική
επιχείρηση. Ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν την κριτική σκέψη και το ομαδικό
πνεύμα με απώτερο στόχο την ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων, που θα τους οδηγήσουν σε κατάλληλες για αυτούς
επιλογές επαγγελματικής σταδιοδρομίας μέσω της δημιουργίας μιας start-up
επιχείρησης. Το πρόγραμμα έχει αναγνωριστεί από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας
της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως «η καλύτερη εφαρμογή πρακτικής που αφορά την επιχειρηματικότητα στην
εκπαίδευση».
Η ομάδα του Γυμνασίου
Ξυλαγανής ανέπτυξε την επιχειρηματική της ιδέα, πήρε μέρος στην Εμπορική Έκθεση
Μαθητικής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
στη Θεσσαλονίκη, «Trade Fair 2017», μαζί με 32 Γυμνάσια και Λυκεία από
όλη την Β. Ελλάδα και, καθώς ήταν το μόνο σχολείο από την περιοχή της Θράκης
που συμμετείχε, προκάλεσε εντύπωση και ιδιαίτερα θετικά σχόλια. Οι μαθήτριες
χαρακτήρισαν τη συμμετοχή τους στην Έκθεση ως μία πρωτόγνωρη και συναρπαστική
εμπειρία και ενθουσιάστηκαν από την επαφή και επικοινωνία που είχαν με τους
μαθητές των υπόλοιπων σχολείων που συμμετείχαν. Να σημειωθεί ότι η Έκθεση
καλύφθηκε δημοσιογραφικά από όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς των Αθηνών
(Antenna, Star, Alpha) στα κεντρικά δελτία ειδήσεων και σε σχετικές εκπομπές
(«Με Αγάπη») όπως και της Θεσ/νικης (SBC TV Channel) και έγινε πρωτοσέλιδο στην
εφημερίδα το «Έθνος».
Το όραμα των παιδιών ήταν, σε πρώτο στάδιο, η ανάδειξη και
προώθηση των τοπικών προϊόντων του νομού της Ροδόπης, και πιο συγκεκριμένα της
περιοχής της Μαρώνειας, μέσω μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που δημιούργησαν με
τη βοήθεια του καθηγητή Πληροφορικής κ. Βασιλειάδη Χρήστου. Η ιδέα της
επιχείρησης είναι πρωτοποριακή καθώς προσφέρει ταυτόχρονα δωρεάν διαφήμιση σε
όσα καταστήματα εστίασης υιοθετήσουν στο μενού τους τα προϊόντα της περιοχής
τους, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τόσο του ντόπιους παραγωγούς όσο και τον
τουρισμό. Απώτερος στόχος της επιχείρησης είναι να επεκταθεί ο κύκλος εργασιών
της σε όλη την Ελλάδα, καθώς δεν υπάρχει παρόμοια ηλεκτρονική εφαρμογή διάθεσης
και προώθησης τοπικών προϊόντων. Εκτός από την ιστοσελίδα οι μαθητριες, με τη
στενή και συνεχή καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριάς τους, δημιούργησαν επίσης
το λογότυπο της επιχείρησης, επιχειρηματικές κάρτες, την αφίσα της έκθεσης και
φυλλάδιο στην αγγλική γλώσσα.


Στα επόμενα σχέδια της ομάδας είναι η κατάθεση
Επιχειρηματικού Σχεδίου και η Πιστοποίηση Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων, στην
οποία θα συμμετάσχουν ώστε να λάβουν μέρος στην τελική εξέταση ESP η οποία θα
γίνει από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο 2017.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου