Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ!!!

Επιτέλους δόθηκε στην δημοσιότητα ο οικονομικός απολογισμός του 1ου φεστιβάλ Μαρωνείας Σαπών, ο περσινός δηλαδή από την ΚΕΜΑΣ.
Επειδή πολλοί τον είδαν αλλά λίγοι τον μελέτησα  θεωρό σωστό σαν ενεργός πολίτης να κάνω παρατηρήσεις - επισημάνσεις όσον άφορα τα ποσά τα οποία αναφέρονται σε αυτόν.
ΕΣΟΔΑ:
ΧΟΡΗΓΙΕΣ 34,610,00
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ14,705,00
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ  110,000,00
ΣΥΝΟΛΟ159,315,00
Το ποσό των 49,315,00 από τις χορηγίες και τα εισιτήρια είναι μια πάρα πολύ καλή προσπάθεια ειδικά για τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με το θέμα, οι οποίοι είναι άξιοι συγχαρητηρίων.
Όσο για τα υπόλοιπα 110,000,00 ευρώ, την ''προγραμματική σύμβαση με το δήμο Μαρωνείας Σαπών και το υπουργείο πολιτισμού και τουρισμού'' , αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι ναι μεν προγραμματική σύμβαση υπήρχε, αλλά το υπουργείο δεν συνέβαλε σε αυτήν ούτε καν κατά ένα ευρώ.
Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι ο βασικός χορηγός του φεστιβάλ ήταν ο ίδιος ο Δήμος Μαρωνείας - Σαπών συμβάλλοντας κατά 110,000,00 ευρώ.
 Ένα τέτοιο ποσό εν μέσω οικονομικής κρίσης, κρίση που την περνάει και ο Δήμος μας, αν κρίνουμε από τα λεγόμενα του ίδιου του δημάρχου, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για άλλου είδους σκοπούς, πιο αναγκαίους.
1.Ύδρευση: Έρευνα και διάνοιξη νέων γεωτρήσεων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας σε πόλεις και οικισμούς του δήμου.
2.Αποχέτευση: Κατασκευή και τοποθέτηση σιφωνίων στις σχάρες των υπονόμων. (περάστε μια βόλτα από την οδό παπαδήμα ένα μεσημέρι)
3. Καθαριότητα: Ασχολίαστο!!!
4. Σχολεία
5. Παιδικοί Σταθμοί
6. Αγροτική οδοποιία
Και πολλά άλλα!!!
ΕΞΟΔΑ:
ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ 20,245,20
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ - ΕΝΤΥΠΑ14,364,75
ΗΧΗΤΙΚΑ - ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ19,553,95
SECURITY1.992.60
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΞΕΔΡΑΣ346,00
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 3,600,00
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ 48,140,33
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 14,712,72
ΣΥΝΟΛΟ122,955,55
Ας ξεκινήσουμε από τα καλλιτεχνικά σχήματα. Στα καλλιτεχνικά σχήματα συμπεριλαμβάνονται οι φιλοξενίες και οι παράλληλες εκδηλώσεις.
Αθροίζοντας τα παραπάνω ποσά διαπιστώνουμε ότι για τα καλλιτεχνικά σχήματα δαπανήθηκαν 83,098,05 ευρώ!!! Ποσό ιδιαίτερα υψηλό αν συγκρίνει κανείς τους απολογισμούς άλλων φεστιβάλ όπως πχ το Διεθνές μουσικό φεστιβάλ Αίγινας το οποίο στοίχισε πέρυσι 93,000,00 ευρώ έχοντας παθητικό 8,000,00 ευρώ αφού τα έσοδα του ήταν 85,000,00 ευρώ (εισιτήρια 37,000,00 και χορηγίες 48,000,00)
Το παθητικό του δικού μας φεστιβάλ πόσο ήταν τελικά;
Αν εξαιρέσουμε τις 110,000,00 ευρώ που ουσιαστικά είναι χρηματοδότηση του ίδιου του δήμου, έχουμε:
χορηγίες + εισιτήρια - σύνολο εξόδων. Δηλαδή -73640,55.
 Το ποσό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο αφού στα έξοδα δεν υπολογίζονται οι κατά καιρούς συντηρήσεις και μεταφορές των κερκίδων από και προς το θέατρο της χελιδονόπετρας και οι συντηρήσεις μικροφωνικών συστημάτων που πλήρη απευθείας ο Δήμος. (περισσότερες πληροφορίες στο Διαύγεια)
Ένα άλλο θέμα είναι αυτό των προμηθειών.
Είναι απορίας άξιο πως σε ένα φεστιβάλ 123,000,00 ευρώ οι αγορές - προμήθειες από την πόλη και την ευρύτερη περιοχή των Σαπών και έδρα του δήμου να αγγίζουν μόλις τις 3.500,00 ευρώ!!! Δηλαδή 2,85%!!! Απίστευτο!!!
Λένε πως όταν μπαίνεις στη θάλασσα και δεν ξέρεις κολύμπι, πας μέχρι εκεί που πατώνεις.
Έτσι γίνεται παντού.
Έτσι πρέπει να γίνει και με το φετινό φεστιβάλ του δήμου μας. Να πάμε μέχρι εκεί που πατώνουμε.
Πρέπει οι υπεύθυνοι να βρούνε τον τρόπο ώστε να κάνουν ένα φεστιβάλ το οποίο να μην έχει τέτοιο παθητικό όπως πέρυσι. 
Και πάνω απ όλα να ενισχύσει την τοπική αγορά και την κατάσταση που αυτή την περίοδο υπάρχει.
Αυτό μπορεί να γίνει είτε με την αύξηση των χορηγιών είτε με την μείωση των δαπανών.
Και αυτό επιβάλλετε να γίνει, για το συμφέρον του δήμου μας και των συνδημοτών μας.
Σ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: