-17,2%- μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, συγκριτικά με το 2024
Ιδιαίτερα θετική η εικόνα στην Αττική, με
μείωση κατά 60% στα θανατηφόρα και -14,3%- στα σοβαρά
Πάνω από -1.900.000- τα οχήματα των
εκδρομέων κινήθηκαν στο οδικό δίκτυο της χώρας
Λιγότερα τροχαία ατυχήματα που
οδήγησαν στην απώλεια ζωών καταγράφηκαν στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του Πάσχα (11-27 Απριλίου
2025) σε ολόκληρη την Επικράτεια, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024
(26/4-12/5).
Προς τον σκοπό αυτό, οι υπηρεσίες
Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από χαρτογράφηση των σημείων, όπου
παρατηρούνταν έντονα παραβατικές και επικίνδυνες συμπεριφορές, προχώρησαν σε
στοχευμένους ελέγχους -270.359- οχημάτων (-21.134- περισσότερα συγκριτικά με το
2024) βεβαιώνοντας -77.568- παραβάσεις (έναντι -72.284-), μεταξύ των οποίων:
·
-18.762- για υπερβολική ταχύτητα,
·
-3.130- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
·
-2.257- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
·
-1.577- για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης,
·
-1.490- για στέρηση άδειας ικανότητας
οδήγησης και
·
-625- για χρήση κινητού τηλεφώνου.
Φέτος, το Πάσχα, περισσότερα από
-1.900.000- οχήματα κινήθηκαν στο εθνικό οδικό δίκτυο, προερχόμενα από τα
μεγάλα αστικά κέντρα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Την περίοδο αυτή, σημειώθηκαν -24-
θανατηφόρα τροχαία (έναντι -29- το 2024) καταγράφοντας μείωση -17,2%-, ενώ τα
σοβαρά ανήλθαν σε -25- (έναντι -20- το 2024) και τα ελαφρά σε -453- (έναντι
-424- το 2024) σημειώνοντας αύξηση κατά -25%- και -6,8%-, αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι νεκροί μειώθηκαν κατά -16,7%-
(-25- έναντι -30- το 2024), ενώ αυξήθηκαν οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες κατά
-9- (-34- έναντι -25- το 2024) και -50- (-600- έναντι -550- το 2024),
αντίστοιχα.
Ιδιαίτερα θετική, κατά τη φετινή
περίοδο, παρουσιάζεται η εικόνα στην Αττική, όπου τα θανατηφόρα τροχαία
μειώθηκαν κατά 60% (-4- έναντι -10- το 2024), ενώ οριακά μειωμένα ήταν τα
σοβαρά από -7- το 2024 σε -6- το 2025 (μείωση 14,3%) και με σταθερή τάση τα
ελαφρά (-231- έναντι -220- το 2024).
Στην υπόλοιπη επικράτεια τα
θανατηφόρα τροχαία παρουσίασαν σταθερή τάση (-20- το 2025, -19- το 2024), ενώ
αυξήθηκαν τα σοβαρά (-19- έναντι -13-) και τα ελαφρά (-222- έναντι -204-).
Παράλληλα, αυξημένη ήταν η βεβαίωση
παραβάσεων στην Αττική, όπου η υπερβολική ταχύτητα παραμένει συχνό και
αυξανόμενο αδίκημα, δεδομένου ότι οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν φέτος
διπλασιάστηκαν (-2.130- έναντι -1.108-). Αλλά και στην πλειονότητα των υπόλοιπων
επικίνδυνων παραβάσεων, παρουσιάζεται η ίδια εικόνα, όπου βεβαιώθηκαν:
·
-559- για μέθη (έναντι -546- το
2024),
·
-891- για κράνος (έναντι -884- το
2024),
·
-455- για ζώνη (έναντι -375- το
2024),
·
-146- για ερυθρό σηματοδότη (έναντι
-99- το 2024).
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι
τροχονομικοί έλεγχοι και η βεβαίωση παραβάσεων αποτελούν κρίσιμα εργαλεία
πρόληψης που στοχεύουν στη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής. Δεν πρόκειται για
επίδειξη αυστηρότητας ή μέτρο εισπρακτικού χαρακτήρα, δεδομένου ότι κάθε παράβαση
που εντοπίζεται εγκαίρως, αποτρέπει ενδεχομένως ένα δυστύχημα, συμβάλλοντας σε
ασφαλέστερες μετακινήσεις για όλους.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική
Αστυνομία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί εντατικούς ελέγχους με στόχο ένα
ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου