Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου ζητά από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις για την υλοποίηση του έργου του φράγματος Κομψάτου.
Αφορμή για να
επανέλθει ο βουλευτής στο μείζον αυτό ζήτημα ήταν οι πρόσφατες δηλώσεις της κας
Μπακογιάννη ως επικεφαλής κλιμακίου της ΝΔ στη Ροδόπη ότι: «Το Φράγμα Κομψάτου
είναι από τα έργα που έχει αποφασιστεί ότι θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης,
ότι χρήζει μιας πρόσθετης μελέτης, και με την ολοκλήρωση της επικαιροποίησης
της μελέτης και αυτό το έργο ως ΣΔΙΤ θα ανακοινωθεί από τον κο Σκυλακάκη».
Ο βουλευτής σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή και συνυπογράφουν 10 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητά από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να υπάρξουν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα: Σε ποιο κυβερνητικό όργανο έχει αποφασιστεί, όπως δηλώθηκε, η ένταξη του έργου του φράγματος του Κομψάτου στο Ταμείο Ανάκαμψης; Υπάρχει σε εξέλιξη μελέτη επικαιροποίησης του έργου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της; Αφού αναφέρεται το φράγμα Κομψάτου ως έργο ΣΔΙΤ, εάν βρίσκεται για έγκριση στη Διυπουργική των ΣΔΙΤ. Αν όχι, υπάρχει η σχετική χρηματοοικονομική μελέτη που απαιτείται για την εισαγωγή του σε αυτήν; Έχει ληφθεί υπόψη το οικονομικό κόστος που θα επωμιστεί το δημόσιο και ο αγροτικός κόσμος για την κατασκευή μιας κοινωνικού χαρακτήρα υποδομής, μέσω σύμπραξης του δημοσίου με τα ιδιωτικά συμφέροντα (ΣΔΙΤ);
Αν δεν υπάρξουν
απαντήσεις για όλα τα παραπάνω τότε πρόκειται για επικοινωνιακού χαρακτήρα
επισκέψεις, ανέξοδες υποσχέσεις προεκλογικού χαρακτήρα, που βρίσκονται σε
αναντιστοιχία με τις ανάγκες της περιοχής για ένα έργο ζωτικής σημασίας που
σύσσωμοι οι φορείς πρότειναν ως έργο άμεσης προτεραιότητας στην Διακομματική
Επιτροπή Θράκης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Θέμα: Υλοποίηση του έργου του
φράγματος Κομψάτου ή ανέξοδες υποσχέσεις προεκλογικού χαρακτήρα;
Η αναγκαιότητα και
η σημασία κατασκευής του αρδευτικού έργου του φράγματος του Κομψάτου στον Ίασμο
έχει αναδειχτεί κατ’επανάληψη ως ζωτικής
σημασίας, ως έργο πνοής για τη Ροδόπη. Αφού
θα δώσει τη δυνατότητα άρδευσης διακοσίων χιλιάδων στρεμμάτων στον θρακικό κάμπο
που η υποβάθμιση των εδαφών, λόγω της υφαλμύρωσης των υπόγειων υδάτων, κινδυνεύει
να οδηγήσει σε ερημοποίηση την περιοχή. Άλλωστε, ήταν το μοναδικό μεγάλο έργο
υποδομής που πρότειναν ως έργο άμεσης προτεραιότητας σύσσωμοι οι παραγωγικοί,
οι κοινωνικοί φορείς και η αυτοδιοίκηση της Ροδόπης στην Διακομματική Επιτροπή για την ανάπτυξη
της Θράκης.
Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις
μας, με πιο τελευταία την επίκαιρη ερώτησή μου τον Νοέμβριο του 2021,η κυβέρνηση
αρνείται να δεσμευτεί συγκεκριμένα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου του
φράγματος Κομψάτου. Μάλιστα στον κατάλογο των αρδευτικών έργωντου προγράμματος
Ύδωρ 2.0 που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο του 2021 με
χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ή και από άλλα χρηματοδοτικά
εργαλεία, δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω έργο ως έργο προτεραιότητας για υλοποίηση.
Εν αντιθέσει με
όλα αυτά, η κα Μπακογιάννη επικεφαλής κλιμακίου της ΝΔ σε πρόσφατη επίσκεψή της στη Ροδόπη σε δηλώσεις
της για το έργο αυτό ανέφερε ότι: «Είναι από τα έργα που έχει αποφασιστεί ότι
θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, ότι χρήζει μιας πρόσθετης μελέτης, και με την
ολοκλήρωση της επικαιροποίησης της μελέτης και αυτό το έργο ως ΣΔΙΤ θα
ανακοινωθεί από τον κο Σκυλακάκη». Τέτοιες ανακοινώσεις όταν μάλιστα γίνονται
από την κα Μπακογιάννη που υπήρξε πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής για την
ανάπτυξη της Θράκης δικαιολογημένα προκαλούν εύλογα ερωτήματα ως προς την
βασιμότητα τους. Ή πρόκειται για τις εύκολες δηλώσεις επικοινωνιακού και κυρίως
προεκλογικού χαρακτήρα και ως εκ τούτου
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Σε
ποιο κυβερνητικό όργανο έχει αποφασιστεί, όπως δηλώθηκε, η ένταξη του έργου του φράγματος του Κομψάτου
στο Ταμείο Ανάκαμψης;
2. Αν υπάρχει όντως σε εξέλιξη
μελέτη επικαιροποίησης του έργου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης
της;
3. Αφού αναφέρεται το φράγμα
Κομψάτου ως έργο ΣΔΙΤ, εάν βρίσκεται για έγκριση στη Διυπουργική των ΣΔΙΤ; Αν
όχι, υπάρχει η σχετική χρηματοοικονομική μελέτη που απαιτείται για την εισαγωγή
του σε αυτήν;
4. Έχει ληφθεί υπόψη το οικονομικό
κόστος που θα επωμιστεί το δημόσιο και ο αγροτικός κόσμος για την κατασκευή
μιας κοινωνικού χαρακτήρα υποδομής, μέσω σύμπραξης του δημοσίου με τα ιδιωτικά συμφέροντα
(ΣΔΙΤ);
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου