Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου: Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας ακόμη δε ξεκίνησε τη λειτουργία του το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής-Άμεσα να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών

 


Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου με παρέμβασή του στη Βουλή και στην υπουργό Παιδείας, ζητά να γίνουν άμεσα προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Κομοτηνής. Με ευθύνη του υπουργείου δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν έχει αρχίσει ακόμη τη λειτουργία του, αφού σε αυτό υπηρετεί μόλις ένας εκπαιδευτικός, ο διευθυντής!

Το αποτέλεσμα είναι, όπως σημειώνει ο βουλευτής σε ερώτησή του και συνυπογράφουν 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, να στερούνται της ευκαιρίας μόρφωσης οι 93 νέοι μαθητές του. Όταν, μάλιστα, πρόκειται για μαθητές στην πλειοψηφία τους άνεργοι ή επισφαλώς εργαζόμενοι, απασχολούμενοι στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα, που στερήθηκαν της εκπαίδευσης ως παιδιά και πλέον ως ενήλικες θέλουν να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου για να έχουν καλύτερη εξέλιξη και προοπτική στη ζωή τους.

Ο βουλευτής καλεί την υπουργό Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών στο ΣΔΕ Κομοτηνής, αλλά και να θεσπιστούν μόνιμες οργανικές θέσεις, ώστε το ΣΔΕ να λειτουργεί από εδώ και στο εξής από την έναρξη κάθε νέας σχολικής χρονιάς.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

 

Αθήνα, 06 Δεκεμβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς  την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Θα λειτουργήσει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας της Κομοτηνής με την πρόσληψη  εκπαιδευτικού  προσωπικού;

 

Από το 1997 θεσμοθετήθηκαν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), ένας πρωτοποριακός θεσμός που παρέχει την δυνατότητα σε ενήλικες, που δεν ολοκλήρωσαν την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του Γυμνασίου. Από τότε μέχρι σήμερα εκατοντάδες εκπαιδευόμενοι αποφοίτησαν από τα ΣΔΕ και πολλοί συνέχισαν τις σπουδές τους σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, αποκτώντας την ευκαιρία να βελτιώσουν τις γνώσεις και την επαγγελματική τους ζωή.

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στην Κομοτηνή με 93 νέους μαθητές, έχοντας μάλιστα ένα μεγάλο  αριθμό τμημάτων και εκπαιδευόμενων σε σχέση με πολλά  ΣΔΕ της χώρας, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τη λειτουργία του, αφού δεν έχει προσληφθεί έως σήμερα ούτε ένας εκπαιδευτικός, έχοντας μόνο έναν εκπαιδευτικό, τον διευθυντή του.

Το  Υπουργείο Παιδείας ενώ γνωρίζει ότι στο ΣΔΕ Κομοτηνής, όπως και στα υπόλοιπα, δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις για μόνιμους εκπαιδευτικούς, δε φρόντισε έγκαιρα να αποσπάσει ή να προσλάβει ωρομίσθιους. Με αποτέλεσμα  δύο μήνες από την έναρξη του διδακτικού έτους να μην έχει ανοίξει ακόμα το μητρώο των εκπαιδευτικών που θα επιλεγούν ως ωρομίσθιοι και συνεπώς να μην  έχουν οριστικοποιηθεί οι αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.

Πράγμα που αποδεικνύει ότι το Υπουργείο Παιδείας απαξιώνει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες, αφού αντιμετωπίζει  τους μαθητές τους ως  μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Όταν μάλιστα στην πλειοψηφία τους είναι άνεργοι ή επισφαλώς εργαζόμενοι, απασχολούμενοι στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα, που μάταια πίστεψαν ότι μπορούν να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου και να έχουν μια νέα ευκαιρία για καλύτερη  εξέλιξη και προοπτική στη ζωή τους.

Επειδή τα ΣΔΕ αποτελούν έναν επιτυχημένο θεσμό που δίνει την δυνατότητα μόρφωσης σε ανθρώπους που την στερήθηκαν για οικονομικούς, κυρίως, λόγους.

Επειδή με ευθύνη του υπουργείου δεν έχει αρχίσει ακόμη τη λειτουργία του το ΣΔΕ Κομοτηνής, αφού δύο μήνες από την έναρξη της χρονιάς δεν έχει γίνει καμιά πρόσληψη  εκπαιδευτικού.

Επειδή στο ΣΔΕ Κομοτηνής προσφεύγουν όσοι αναζητούν τη δυνατότητα για να έχουν μια νέα ευκαιρία για καλύτερη εξέλιξη και προοπτική στη ζωή τους.

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1.Πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης ωρομίσθιων εκπαιδευτικών ώστε να λειτουργήσει το ΣΔΕ Κομοτηνής;

2.Υπάρχει σχεδιασμός ώστε το ΣΔΕ Κομοτηνής να αποκτήσει μόνιμες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και να λειτουργεί, όπως επιβάλλεται, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς;



Δεν υπάρχουν σχόλια: