Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ - ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΑΛΩΤΗ


Η Εγνατία Οδός , μήκους 670χλμ που διατρέχει όλη τη βόρεια Ελλάδα και συνδέει τους Κήπους με την Ηγουμενίτσα, αποτελεί το πλέον μεγαλόπνοο έργο των τελευταίων δεκαετιών . ´Έβγαλε από την απομόνωση και την αφάνεια το μεγαλύτερο τμήμα της ηπειρωτικής Ελλάδας , έδωσε αξία σε εκατομμύρια ανθρώπους , προϊόντα , τουρισμό , υπηρεσίες .
Αποτέλεσε τον πιο σύγχρονο τεχνικά αυτοκινητόδρομο της χώρας. Συμβάλλει αυτονόητα στην Οικονομία, μέχρι και στην αποτελεσματικότερη άμυνα της Ελλάδας , λόγω της διέλευσης απο όλο το ακριτικό της τμήμα . Με την ιστορικότητα της via Egnatia , την τεχνογνωσία που δημιούργησε (το 7% του μήκους της αποτελείται απο σήραγγες και το 6% από γέφυρες) και τους κάθετους άξονες, συντέλεσε στην ανταπόκριση των ευρωπαϊκών δεδομένων της χώρας . ´Όταν ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματός της στη δεκαετία του 1990 αμφισβητήθηκε και συκοφαντήθηκε στοχευμένα κυρίως λόγω πολιτικών και αντιπολιτευτικών σκοπιμοτήτων (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ) . Στο χρόνο , η μεγάλη σημασία της εδραιώθηκε. Σήμερα, ξεχνώντας την εποχή του ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ , λόγω προφανώς της προκειμένης ιδιωτικοποίησής της και αντί να υπάρξει ειλικρινής εξήγηση και σαφής σχεδιασμός , κατήντησε πραγματικό σουρωτήρι ολοένα και περισσότερο λειτουργούντων διοδίων , πανάκριβων η νέα Υπουργική Απόφαση τα αυξάνει σε περιπτώσεις ακόμη και πάνω από 100 %) και αυτό που δεν αναδεικνύεται και δυστυχώς είναι βαρύτερο των διοδίων , είναι η απαράδεκτη κατάσταση του οδοστρώματος σε πολλά και επικίνδυνα σημεία της , που φθείρουν αυτοκίνητα και δημιουργούν κίνδυνο για τις ζωές μας. Η απαξίωση της Εγνατίας , αποτελεί απαξίωση μιάς σημαντικής προσπάθειας εκσυγχρονισμού της χώρας μας και της ποιότητας ζωής των χρηστών της, που την χρυσοπληρώνουν μέσα από τα απανωτά διόδια, χωρίς τις απαιτούμενες συνθήκες ασφαλείας

Δεν υπάρχουν σχόλια: