Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017

Την πλήρη υποβάθμιση και απαξίωση των σχολείων της περιοχής θα σηματοδοτήσει η προς τα κάτω αναμοριοδότησή τους.



Σε μεγάλο κίνδυνο τίθεται εκ νέου η ομαλή λειτουργία των σχολείων του δήμου Μαρωνείας -Σαπών, όπως και πολλών άλλων σχολείων του νομού Ροδόπης, αφού ξανατίθεται υπό συζήτηση από το Υπουργείο Παιδείας το θέμα της προς τα κάτω αναμοριοδότησης τους.
Ιδιαίτερα για τα σχολεία που είναι χαρακτηρισμένα ως δυσπρόσιτα, μια τέτοια αναμοριοδότηση θα σημάνει την πλήρη υποβάθμιση και απαξίωσή τους.

Η υποβάθμιση και η απαξίωση στα σχολεία αυτά θα έλθει αφού πλέον δεν θα είναι ελκυστικά για τους εκπαιδευτικούς, δεν θα τα προτιμούν στο βαθμό που τα προτιμούν σήμερα και πάνω απ’όλα δεν θα παραμένουν σε αυτά για μεγάλο διάστημα , μη διοχετεύοντας την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκτούν, στα παιδιά των δυσπρόσιτων.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, τα σχολεία της περιοχής μας δεν χαρακτηρίστηκαν δυσπρόσιτα λόγω χιλιομετρικών αποστάσεων και δύσβατων δρόμων.
Χαρακτηρίστηκαν έτσι γιατί έχουν  ιδιαιτερότητες που δημιουργούν σε αυτά ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες.
Υπάρχουν μαθητές από διαφορετικές θρησκείες με διαφορετική καταγωγή, που μιλούν διαφορετικές γλώσσες, έχουν διαφορετικά ήθη και έθιμα, διαφορετικές συνήθειες και διαφορετικά μαθησιακά επίπεδα.
Όλες αυτές οι διαφορετικότητες χρειάζονται μια σειρά από προγράμματα για να συνυπάρξουν ομαλά και να υπάρξει σύνθεσή τους  χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα.
Ανάμεσα στα ολιγομελή τμήματα, στις ξένες γλώσσες, στα τμήματα ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στα πολιτιστικά και καλλιτεχνικά προγράμματα, χρειάζεται σίγουρα επάρκεια εκπαιδευτικού προσωπικού με εμπειρία και με γνώση του χώρου και των ιδιαιτεροτήτων του.
Αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την ειδική μοριοδότηση που τα δυσπρόσιτα σχολεία παρέχουν και εξασφαλίζουν επαρκή και μακροχρόνια παρουσία εκπαιδευτικών σε αυτά .
Παράλληλα όμως με τη μείωση των μορίων για τους διδάσκοντες, εάν ένα σχολείο αποχαρακτηριστεί από δυσπρόσιτο, κάτι τέτοιο θα έχει σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των μαθητών  που πρέπει να φοιτούν σε ένα τμήμα τη μείωση των τμημάτων στα σχολεία αυτά, την κατάργηση ειδικών προγραμμάτων, τη μείωση των εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα και πολλά άλλα.
Γενικά μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελέσει την ταφόπετρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία της περιοχής μας, αφού μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές αφετηρίες, θα συνωστίζονται σε πολυπληθή τμήματα, με λιγότερους εκπαιδευτικούς (ίσως και πιο άπειρους) και με τους μαθητές της Γ λυκείου να αναγκάζονται να αλλάζουν σχολείο ή δέσμη, λόγω μη συμπλήρωσης όλων των τμημάτων κατεύθυνσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την αντίθεσή της σε μια τέτοια εξέλιξη εξέφρασε και η ΕΛΜΕ Ροδόπης, ενώ τη διαβεβαίωση πριν από λίγους μήνες, ότι δεν θα υπάρξει μείωση της μοριοδότησης στα δυσπρόσιτα σχολεία της Θράκης, έδωσε ο υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης κ. Ιλχάν Αμέτ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: