Τα έργα και οι
ημέρες όσων κυβέρνησαν τον τόπο επί σαράντα χρόνια δεν ξεχνιούνται εύκολα ,όσο
κι αν θέλουν να το νομίζουν ορισμένοι. Οι διαφορετικοί τύποι δημοτικού σχολείου,
το γυμνάσιο-εξεταστικό κέντρο, η διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και
κυρίως η αντικατάσταση του Λυκείου από τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία
είναι «κατορθώματα» του παλιού πολιτικού συστήματος.
Η σημερινή κυβέρνηση κάτω υπό πιεστικές οικονομικές
συνθήκες:
- Καθιέρωσε έναν
ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού σχολείου
ίδιο για όλα τα παιδιά, με ειδικότητες εκπαιδευτικών ακόμα και στα
ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.
- Στήριξε και
στηρίζει την ειδική αγωγή με δημιουργία νέων δομών με δυνατότητα ολοήμερου στα
σχολεία ειδική αγωγής και στελέχωση τους με όλες τις ειδικότητες από την αρχή
του σχολικού έτους. Πάνω από 8.000 αναπληρωτ΄ρες ήδη έχουν π-ροσληφθεί στην
ειδική αγωγή
- Αφαίρεσε τον
εξεταστικό χαρακτήρα του Γυμνασίου. Μειώθηκαν σε 4 από 14 τα εξεταζόμενα
μαθήματα
- Αναβάθμισε την
επαγγελματική εκπαίδευση ,και έδωσε τη δυνατότητα εισαγωγής μαθητών από τα ΕΠΑΛ
και στα ΑΕΙ, εκτός από τα ΑΤΕΙ.
- Καθιέρωσε και
επεκτείνει το θεσμό της μαθητείας στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.
Αναφορικά με την
πρόταση του υπουργείου για το νέο Λύκειο, αναμένουμε αντί για μικροπολιτικές
κραυγές να δούμε τις όποιες αντιπροτάσεις τους, τούς συστήνουμε επίσης να
διαβάσουν με λίγο μεγαλύτερη προσοχή την πρόταση για να δουν τα πολύ σημαντικά
στοιχεία που αφορούν:
1. Στη σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα 14
χρόνια,
2. στη μείωση των μαθημάτων και στην αύξηση των ωρών
διδασκαλίας ανά μάθημα
3. στην αναβάθμιση του Λυκείου με την συμμετοχή του στο
βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και
4. στην για πρώτη φορά εισαγωγή του δίωρου συλλογικών
δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα με ξεχωριστό ρόλο στις μαθητικές κοινότητες.
Ως προς τις
«διπλές» εξετάσεις» σημειώνουμε ότι:
α) Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό
βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα
λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές, β)
Λειτουργεί, ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου
από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του
τετραμήνου και γ) βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η
προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις
πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν
ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους.
Δεν πανηγυρίζουμε
για τίποτα. Πασχίζουμε για τη στήριξη και αναβάθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης,
για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας. Πρέπει να γίνουν πάρα πολλά ακόμα. Όμως
παρά τις οικονομικές δυσκολίες, με σχέδιο, γίνονται αλλαγές, λιγότερο ή
περισσότερο σημαντικές αλλά σίγουρα προωθητικές. Το πιο σημαντικό όμως που
κάνει αυτή η κυβέρνηση είναι ότι καταφέρνει αυτό που για πολλές δεκαετίες και
σε περιόδους πραγματικά «παχιών αγελάδων» δεν κατάφερε καμιά κυβέρνηση, να
ανοίξει δηλαδή τα σχολεία στην ώρα τους με τα βιβλία και τους εκπαιδευτικούς να
περιμένουν τα παιδιά και όχι το αντίθετο.
Καλή σχολική
χρονιά, καλή πρόοδο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου