Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Κατά 50% Ολοκληρωμένος ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου




Μπάαρ, Ελβετία. O Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, σχεδόν 16 μήνες μετά την έναρξη της κατασκευής, σε ό,τι αφορά τα πεδία μελέτης, προμήθειας και κατασκευής. Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017:

·         ΟTAPσυνεχίζει το ταξίδι του αποδίδοντας σε κορυφαία επίπεδα στους τομείς της υγείας και της ασφάλειας σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία. Μέχρι σήμερα, οι ομάδες μας έχουν εργαστεί συνολικά 16 εκατ. εργατο-ώρες και έχει οδηγήσει περί τα 43 εκατ. χιλιόμετρα, χωρίς να σημειωθεί κανένα σημαντικό συμβάν.

·         Οι εργολήπτριες εταιρείες του TAPέχουν καθαρίσει και διαμορφώσειτο 70% περίπου της όδευσης του αγωγού στην Ελλάδα και την Αλβανία (539 χλμ. από τα συνολικά 765 χλμ.). Επίσης, πάνω από το 45% των συγκολλημένων χαλύβδινων σωληναγωγών έχουν ήδη τοποθετηθεί στο έδαφος (και καλυφθεί με χώμα).
·         Περίτο95% των 55.000 συνολικά σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του αγωγού έχουν παραληφθεί σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία. Η τελευταία αποστολή σωληναγωγών για το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού ξεφορτώθηκε στο Μπρίντιζι της Ιταλίας, από τις 3 έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2017. 
·         Περισσότεροι από 5.500 άνθρωποι εργάζονται για το έργο και στις τρεις φιλοξενούσες χώρες – με το 85% του προσωπικού να έχει προσληφθεί από τις τοπικές κοινωνίες.
  • ΟTAPέχει ήδη υλοποιήσειποικίλεςκοινωνικέςκαιπεριβαλλοντικέςεπενδύσεις στις κοινότητες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού. Σημαντικές δράσεις, εξάλλου, θα μπουν στο στάδιο της υλοποίησης κατά τους επόμενους μήνες. Συνολικά, ο ΤΑΡ θα επενδύσει πάνω από €55 εκατ. σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.

ΟΔιευθύνωνΣύμβουλοςτουTAP,LucaSchieppati, δήλωσεσχετικά: «Είμαστεευτυχείς που η κατασκευή του ΤΑΡ προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού. Αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε εντός στόχων για να παραδώσουμε το πρώτο αέριο από το ShahDenizII το 2020, εισάγοντας μία νέα και απαραίτητη πηγή ενέργειας στο ευρωπαϊκό ενεργειακό δίκτυο».

«Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το έργο μας κατασκευάζεται με κάθε φροντίδα για το περιβάλλον. Οι ομάδες μας εργάζονται με μεγάλη προσοχή κατά μήκος της όδευσης ώστε να εξασφαλίσουν ότι η γη στην οποία έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή επιστρέφεται στους ιδιοκτήτες ή χρήστες στην αρχική της κατάσταση ή και καλύτερη. Συνεργαζόμαστε επίσης με τοπικές αρχές και φορείς για να εξασφαλίσουμε ότι τα οφέλη από το έργο φθάνουν σε όλες τις κοινότητες από όπου διέρχεται ο αγωγός», πρόσθεσε ο κ. Schieppati.


ΤΕΛΟΣ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα ShahDenizII του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό TransAnatolianPipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Δεν υπάρχουν σχόλια: